Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Ο  ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΌΣ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΤΕΝΗΣ    θα πραγματοποιήσει πορεία το ΣΆΒΒΑΤΟ  15 Ιουνίου στο μονοπάτι Σ3  ΣΤΕΝΗ -ΡΑΧΗ ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ 07.00
 ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ KENΤΡΙΚΗ  ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥΔιάρκεια πορείας: 2 ώρες
Πρόκειται νια τη διαδρομή που διασχίζει το αισθητικό δάσος της Στενής. Ακριβώς απέναντι από τη γνωστή «βρύση του γιατρού» στην Άνω Στενή αρχίζει το μονοπάτι. (Μια δεύτερη είσοδος βρίσκεται περί τα 200 μέτρα παραπάνω, μετά το δασοφυλακείο δεξιά).
Αφού περάσετε δύο φορές το ποταμάκι που διασχίζει ένα υπέροχο πλατανόδασος φθάνετε σε διασταύρωση όπου υπάρχουν κατατοπιστικές πινακίδες του Ορειβατικού Συλλόγου. Ακολουθείτε την αριστερή πορεία, περνάτε ένα ρυάκι [που έχει πάντα νερό) και σε λίγο φθάνετε σε ένα χαρακτηριστικό στενό πέρασμα. Δεξιά του μια εντυπωσιακή αιωνόβια καστανιά, πραγματικό μνημείο της φύσης. Η πορεία συνεχίζεται πάνω στο πολιό μονοπάτι Στενής-Στροπώνων, ενισχυμένο με ξερολιθιά που προσφέρει όμορφη θέα προς το μικτό δάσος της Στενής, που αποτελείται κυρίως από καστανιές και έλατα, με αρκετά πεύκα (στα χαμηλότερα υψόμετρα) και πλατάνια στις ρεματιές. Η διαδρομή συνεχίζει στο καστανόδασος, τέμνει δυο δασικούς δρόμους και μετά περίπου 1,5 ώρα πορεία φθάνει στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο Στενής - Στροπώνων. Τον διασχίζετε, συνεχίζετε το μονοπάτι και σε λίγο φθάνετε στη «Ράχη Συκά» ή «Μεσοράχη».
Δεξιά ο δρόμος προχωρεί προς το Ξηροβούνι και αριστερά προς το Καταφύγιο, που απέχει λιγότερο από 20 λεπτά, μέσω της διαδρομής «Φιλοκλής Δράκος». Στο ξεκίνημα της πορείας προς το καταφύγιο απολαμβάνετε πανοραμική θέα, δυτικά προς την ρεματιά της Στενής και τον Βόρειο Ευβοϊκό και ανατολικά προς το Αιγαίο και την Σκύρο.dilfihartis.jpg